Hjem Tema Page 3

Tema

Kompetenceudvikle eller Kompetenceforbruge?

by Peter Chr. Andersen Peter Chr. Andersen Ingen kommentarer

De siger, at der kommer flere freelancere på arbejdsmarkedet fremover – hvad betyder det for jeres læringsstrategier?

Når man som HR-ansvarlig arbejder med onboarding, fastholdelse, tilknytningskraft og afsætter ressourcer på at opbygge værdier på arbejdspladsen via en aktiv og langsigtet medarbejdertrænings-/læringsstrategi og ofte også i nye digitale læringsløsninger, hvordan forholder man sig klogt til de nyere omstændigheder i arbejdsmarkedet, der handler om “midlertidighed”, ”den fleksible arbejdskraft” og til freelancere i et stadig mere liberaliseret arbejdsmarked?

Eller spurgt på en anden måde: Hvad skal du ledelsesmæssigt fokusere på, for at finde ud af det rette mix mellem at udvikle kapacitet selv eller købe det eksternt i form af freelancere?

Læs vores 3 råd til, hvordan du kan bearbejde dette

Bevidst Målrettet Træning

by Peter Chr. Andersen Peter Chr. Andersen Ingen kommentarer

Bevidst Målrettet Træning (eng: deliberate practice), social læring og mikrolæring

En gameplan for Bevidst Målrettet Træning, hvor I arbejder målrettet med organisatorisk udvikling af daglig praksis, handler om at skabe rammerne for aktiv læring, interaktiv læring, individualiseret læring og ikke mindst om autentisk feedback i et anerkendende, motiverende og samskabende læringsfællesskab.

Hos Roiit er det en gameplan i 3 step – “Lær Selv / Lær af Andre / Lær af Eksperten” – og vi bygger det op digitalt i sammenhæng med det, der i øvrigt ellers foregår henne i hverdagens virkeligheden.

Læs, del og drøft

Gevinster ved Mikrolæring

by Peter Chr. Andersen Peter Chr. Andersen Ingen kommentarer

Gevinster ved Mikrolæring

Alex Mackman, Teknisk Direktør hos vores samarbejdspartner Agylia LMS, taler her om fordelene ved at arbejde med Mikrolæring – i to perspektiver hhv. for organisationen og for forbrugeren.

Alex taler naturligvis på engelsk, så vi har oversat hans væsentligste pointer til dansk nedenfor – det kan gøre det lidt nemmere at indfange.

Tjek videoen (2:51), del og drøft