Hjem Tema

Tema

Arbejdet er en del af Læringen og omvendt

by Peter Chr. Andersen Peter Chr. Andersen Ingen kommentarer

Hvad gør du aktivt for at hjælpe en medarbejder til fortsat at lære og udvikle sig fagligt?

Vi møder alle – måske endda relativt oftere end tidligere – medarbejdere og kolleger (lønnede såvel som ulønnede/frivillige) med særdeles klare og udtalte behov for og holdninger til dét “at lære” på sit arbejde; nogle baseret på deres erfaringer efter år i et uddannelsessystem, der har været udmattende og andre efter at have oplevet meningsløse læringsprocesser måske på tidligere arbejdspladser

Det giver os, der arbejder professionelt med at skabe meningsfyldte læringsmiljøer, en rigtig god mulighed for at tænke i, hvordan vi fjerner ubrugelige kontrolsystemer og i stedet erstatter dem med sociale lærende arbejdsfællesskaber

Lad os kigge mere præcist på, hvordan disse behov bliver fortalt og hvordan man kan organisere sig fornuftigt op i mod det

Læs mere

Highlighting: 10 væsentlige fordele ved mikrolæring

by Peter Chr. Andersen Peter Chr. Andersen Ingen kommentarer

Mikrolæring tilbyder betydelige fordele for både medarbejderen og for arbejdspladsen, som er værd at gå efter

Det giver god mening at forenkle udviklingen af digitalt læringsindhold ved at fokusere på mikrolæring som formidlingsformat. Det hele handler i sidste ende om at gøre det nemmere at lære og træne – for alle parter.

Her er vores bud på de fordele, du kan søge at gå efter, når du zoomer ind på mikrolæring. Der er helt sikkert andre og flere perspektiver og de kan opstilles og prioriteres anderledes – det er ikke vigtigt som sådan. Det vigtige er at blive inspireret til selv at lave sin egen prioriterede liste for mål med mikrolæring – og så forsøge at indarbejde dem i hverdagen.

Læs mere