Hjem BETATEST Dansk HR-Tech Survey 2020

BETATEST Dansk HR-Tech Survey 2020

Hjem BETATEST Dansk HR-Tech Survey 2020

BETATEST Dansk HR-Tech Survey 2020

Første årgang

Deltag i betatesten af Dansk HR-Tech Survey 2020!

Dansk HR-Tech Survey er en specialundersøgelse af danske virksomheders strategier og handlingsplaner for deres brug af HR-tech løsninger.

Vi søger lige nu 3-5 HR-chefer / HRIT-chefer / It-chefer med ansvar for flere HR-it-systemløsninger, som vil indgå sammen med os i en betatestproces omkring selve besvarelsen af undersøgelsen, samt give os feedback på nytteværdien af de refleksioner, som undersøgelsen og den proces, som omgiver den, kaster af sig.

Kan du låne os en halv til halvanden time af din tid i starten af oktober 2019, så vil vi meget gerne høre fra dig nu.

Baggrund

Det er blevet almindeligt, at danske virksomheder i dag har medarbejdere, der på fagligt højt niveau er dedikerede til ansvaret for virksomhedens HR-teknologi, som et særligt hjørne af virksomhedens samlede it-landskab. Denne opgradering af virksomhedernes HR-tech-købeevne – og i den overordnet ledelse af HR-tech – løfter værdien af disse specielle it-løsninger og derved bidraget til virksomhedens konkurrenceevne.

I forlængelse af den udvikling møder vi ind i mellem en efterspørgsel efter relevant dansk viden og empiri omkring strategier for HR-tech. Spørgsmål som: “Hvad vælger andre virksomhedsledere at satse på” – “Hvad præger generelt beslutninger om køb?” – “Hvor er det mest interessante innovationspotentiale?”

De temaer prøver vi i al beskeden at være med til at adressere og derfor har vi samlet en lille løst-koblet task-force under Roiit, som vi lidt fint kalder Roiit Small Research Team, som i samarbejde med nogle af vores partnere fremover vil fokusere på at udarbejde og publicere Dansk HR-Tech Survey.

Formålet med Dansk HR-Tech Survey er således at bidrage positivt med ny og relevant viden, der understøtter beslutningsprocesser specifikt ud fra et brugerperspektiv – og ikke et leverandørperspektiv.

Hvad kommer der til at ske i betatesten

Først og fremmest:

  • Der er ingen penge imellem os. Vi bytter tid.
  • Du deltager anonymt. Ingen besvarelser vil kunne henføres til din virksomhed

Vi kommer til at spørge ind til din:

  • Investeringslyst i forhold til 8-10 af de mest benyttede delsystemer indenfor HR-tech-miljøet
  • Tilfredshed med eksisterende løsninger
  • Holdninger og præferencer for fremtidig teknologioptag med fokus på “cloud” / “ikke-cloud” og “best-of-breed” / “best-of-suite”
  • oplevelser af væsentlige forhindringer og udfordringer

I praksis indebærer det, at vi har planlagt følgende proces

  • Vi tager en snak over telefonen, når du har meldt dig til og drøfter kort, hvad der skal ske
  • Vi sender dig et link til undersøgelsen, som vi beder dig besvare indenfor et par dage: Undersøgelsen vil tage ca. 20+ minutter at gennemføre.
  • Når vi har gennemløbet betatesten med alle testdeltagere, så sammenstiller vi svarene og mailer en undersøgelsesrapport til dig.
  • Efter et par dage yderligere, indsamler vi dit feedback omkring oplevelsen af undersøgelsen i et kort telefoninterview: Hvad var godt / skidt

Udbytte

Generelt forventer vi, at udbyttet af rapporteringen skal fortælle noget meningsfyldt om tendenser i …

  • overordnet arkitektur af HR-systemer: Hvor udbredt er SaaS-løsninger indenfor HR-tech, hvad er de vigtigste roadblocks og hvad motiverer mest
  • investeringslyst: Hvordan forventer man budgetudviklingen skal være de kommende 12 måneder
  • teknologi-optaget: Hvilke HR-delsystemer forventer man at ville udvikle sig hen i mod i de kommende 12 måneder
need-beta-tester

Hvem søger vi?

Denne betatest-undersøgelse henvender sig til HRIT-chefer og/eller it-chefer med budgetansvar for dele eller hele jeres HR-it-systemmiljø, uanset branche.

Vi tænker dog, at et grundvilkår hos jer i een eller anden udstrækning er, at I …

  • vækster i disse år
  • arbejder på flere geografiske lokationer – nationalt og/eller internationalt
  • står overfor at skulle omstille jer op mod nye handleplaner og strategier

Det vigtigste er, at du søger ny inspiration til at understøtte jeres forandringsledelse vha. din HR-tech strategi. Vi er drevet af nysgerrighed.

Undersøgelsen er åben for din deltagelse fra og med d. 01. oktober til og med d. 11. oktober 2019

Klik på nedenstående tilmeldingsbanner og lad os høre fra dig – og vi kontakter dig straks derefter og aftaler, hvordan vi rent praktisk kommer videre.

Vil du følge med i, hvordan betatesten går

Resultaterne af betatesten forventer vi at kunne offentliggøre december 2019 – gå ikke glip af den indsigt – skriv dig op på ventelisten.

Vi glæder os til at høre fra dig

Har du spørgsmål til undersøgelsen, processen eller andre ting, du gerne vil have belyst, så tag endelig fat i mig direkte – det koster ingenting, at vi tager en snak sammen og du er mere end meget velkommen.

Mail: pca (at) roiit (dot) dk
Tlf: +45 4043 9668

Mvh

Peter Chr. Andersen
Direktør og idémager

NB: Vil du være sponsor på Dansk HR-Tech Survey?

Er du interesseret i at drøfte muligheden for et samarbejde omkring udformningen af Dansk HR-Tech Survey 2020 og hvordan dens resultater kan formidles og anvendes, så kontakt mig endelig.

Vi er altid åbne for partnerskaber og kreative samarbejder.